• 📦Leverans 2-5 vardagar
Fri frakt vid köp över 999 SEK

Vanliga frågor


Vi svarar på några av våra vanligaste frågor. Skulle du inte hitta svaret på din fråga är du välkommen att maila oss på [email protected]


Leverans & Retur

Hur lång är leveranstiden?

Vår vanliga leveranstid är mellan 2-5 arbetsdagar för alla skräddarsydda produkter. OBS! Beställningar som har lagts under helgen räknas leveranstiden från och med måndagen veckan efter. Vi reserverar oss för eventuell förlängd leveranstid vid högt tryck i shoppen eller om du lagt en stor beställning.

Varför har vissa produkter längre leveranstid?

Det vi kallar beställningsvaror har en leveranstid på 7-10 arbetsdagar eller 1-2 veckor, leveranstiden specificeras i produktens beskrivning. Beställningsvaror är produkter vi beställer från leverantör när du lagt en beställning, eller som kräver en längre tid att tillverkas. I nuläget är satinmorgonrockar, baddräkter och 30-pack flasketiketter så kallade beställningsvaror.

Kan jag ångra mitt köp?

Som kund har du 14 dagars lagstadgad ångerrätt på produkter som handlats genom vår webbshop. Ångerrätten gäller dock inte specialtillverkade produkter, dvs produkter som tillverkats specifikt enligt dina önskemål. Ångerrätten innefattar därför inte skräddarsydda boxar, glas, pluntor m.m som trycks med specifikt namn eller text. Är du osäker på vilka produkter ångerrätten innefattar är du välkommen att kontakta oss.

Hur returnerar jag en produkt?

Vill du reklamera en produkt eller skicka tillbaka en produkt som innefattas av 14 dagars ångerrätt behöver du först kontakta oss med foto på det du vill returnera. Vi behöver först godkänna din retur och skicka dig en returfraktsedel. Vid en felaktig retur eller icke godkänd reklamation kan du komma att debiteras för fraktkostnaden.

Min produkt är skadad eller har fel färg, vad gör jag?

Vi besiktigar och fotar alla produkter innan de skickas till dig. Om din produkt ändå skulle vara skadad vid leverans eller du mottagit fel produkt gör du en reklamation genom att kontakta oss med bild på den skadade/felaktiga produkten. Vid godkänd reklamation skickar vi en ny produkt eller återbetalar dig för produkten när vi mottagit din retur. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.


Beställning

Hur kan jag betala i butiken?

Du kan betala säkert i butiken via Klarna eller Swish. Klarna erbjuder även betalning via kort för dig som föredrar det.

Vad kostar frakten?

- Standardleverans 2-5 dagar kostar 49 SEK, fri frakt vid köp över 999 SEK. Vid standardleverans levereras ditt paket till din postlåda, ställs vid dörren om det inte får plats i postlådan eller levereras till närmaste ombud om det är ett större eller ömtåligt paket.
- Leverans till ombud 2-5 dagar kostar 69 SEK, om du av någon anledning inte vill få paketet levererat till din hemadress.
- Expressleverans 1-2 dagar kostar 149 SEK och levereras till din hemadress eller till närmaste ombud (Vill du ha ditt paket till ombud kan du skriva det i meddelanderutan i kassan).

Kan jag beställa utanför Sverige?

I nuläget kan du förutom inom Sverige beställa om du bor i Finland och Danmark. Du väljer beställningsland i kassan och fraktkostnaden till Danmark och Finland ligger på 129 SEK.

Vad händer om jag gjort fel i min beställning?

Kontrollera alltid din beställning så fort du får din orderbekräftelse för att se så att allting stämmer. Observera att orderbekräftelsen ibland kan ha begränsat utseende på mobiler, för fullständig orderbekräftelse kolla ditt mail via en dator. Har någonting blivit fel ska du kontakta oss så fort som möjligt. Dina produkter börjar oftast tillverkas inom 24 timmar och så fort vi påbörjat tillverkningen av din produkt kan du inte längre ändra den.


Produkter

Kan jag beställa fler produkter än vad som finns i lager?

Vill du beställa en större mängd produkter än vad som finns i lager kan du alltid kontakta oss. Vissa produkter har vi köpt in ett begränsat lager utav, men de flesta produkter kan vi oftast beställa på begäran med leveranstid ca 7-10 dagar. Maila oss din förfrågan.

Varför kan jag inte förhandsgranska flasketiketten jag beställt?

Vår hemsida har begränsningar som gör att vi inte kan visa en förhandsgranskning av produkter i kassan. Däremot skickar vi oftast en förhandsgranskning via mail när man beställer flasketiketter som innehåller bilder så att du kan se hur flasketiketten kommer se ut när den trycks. Önskar du en förhandsvisning av andra produkter du beställt kan du skriva det i meddelanderutan i kassan. Observera dock att detta kan påverka tillverkningstiden på din produkt då vi kommer invänta ditt godkännande på produktens utseende innan vi börjar tillverka den.

Mitt företag är intresserad av att bli återförsäljare eller köpa in en större mängd produkter, hur gör jag?

Vi har en prislista med återförsäljarpriser och företagspriser för er som önskar beställa en större mängd av en produkt. Kontakta oss och uppge ert organisationsnummer för att ta del av prislistan.