• Beställ senast 18/12 för leverans innan julafton!🎄
Fri frakt vid köp över 999 SEK

Köpvillkor

Om La Bowtique Sweden

La Bowtique Sweden drivs av Kick It Off Event AB och har sitt säte i Mölndal. Företagets postadress är Pinnharvsgatan 3C, 431 47 Mölndal.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

1. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din  e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,  pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].

2. Leverans

Vi skickar våra produkter inom 48 timmar och dina produkter levereras inom 2-5 vardagar från det att vi fått din order. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].

3. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

4. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14  dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.


4.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected].  I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret  samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur,  produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig  förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en  summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde  vid använd eller skadad produkt.


4.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats  (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Specialtillverkad produkter, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Detta gäller exempelvis presentboxar med eget texttryck, samt skräddarsydda produkter med egen text.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.


4.3 Ångerrätt vid icke godkända returer:

Returneras en vara som av oss inte godkänts i förväg kan denna vara föremål för en icke godkänd retur och vi förbehåller oss rätten att ta ut en fraktkostnad vid icke godkända returer.

Returneras en vara på grund av att paketet inte hämtats ut hos ombud behöver du som kund begära att vi skickar den på nytt. Vi tar alltid ut en fraktkostnad om vi behöver skicka ut en vara på nytt på grund av att den inte hämtats ut hos postombudet. Du har 30 dagar på dig från att vi mottagit din retur att begära den åter. Därefter kasseras varan/varorna.

Vill du istället utnyttja din lagstiftade ångesträtt meddelar du oss detta. Observera att skräddarsydda produkter inte omfattas av ångerrätten och därför heller inte är föremål för återbetalning.


5. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar och fotar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle  produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Bifoga då även bild på den eller de varor som är defekta.


5.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande  produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med  gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig  att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

6. Ansvarsbegränsning 

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

7. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma  beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

8. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i  cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.  Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara  på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och telestyrelsens hemsida.

9. Personuppgifter

Genom att handla hos La Bowtique Sweden accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar  om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än  nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan  rättslig grund.

La Bowtique Sweden är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som  du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för  att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat  nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa  marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

9.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

9.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat  till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn,  adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla  dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller  för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis  bokföringslagen.

9.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

9.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

9.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det  som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och  telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet  och för att skydda parterna mot bedrägeri.

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna och Swish. 

9.4.2 Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

9.4.3 Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

9.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

9.6 Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

9.7 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det  ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse  (exempelvis enligt bokföringslagen).

9.8 Ansvarig för dataskydd

La Bowtique Sweden är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

9.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

 Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs  hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert  sätt.

Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg. 

10. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i  villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på  webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med  order eller besök på webbplatsen.

11. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för  medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.